|
Welcome!
Jūsu grozs:
0 Produkti
Kopā: 0.00 €

Līdz bezmaksas piegādei jāpievieno produkti par 30.00 €



Jūsu grozs pagaidām ir tukšs.

Sākums Publikācijas Atklāj pavisam jaunu nišu Latvijas tirgū

05/10/2011, Autors Nekrize.lv redaktors

altJelgavnieki Raimonds un Ieva Biedrīši jau vairākus gadus vada ģimenes uzņēmumu BBFactory.lv, kas piedāvā dabisko kosmētiku un tās pagatavošanai nepieciešamās izejvielas. Šoruden Biedrīšu ģimene pircējiem sagādājusi jaunu pārsteigumu un uzsākusi piedāvāt svaigi maltus pilngraudu miltus dažādu veselīgu ēdienu pagatavošanai. Kosmētika un pārtikas bizness – kā izdodas savienot šīs visnotaļ dažādās lietas? Par to saruna ar jaunizveidotā veikala Grauda Spēks vadītāju Raimondu Biedrīti.

 

This preparation is part of a recovery program that includes medical supervision. Positively most famous is Viagra. How you can get correct info about patent expiration Viagra? It contains Sildenafil. Although erectile dysfunction is more common in men over 75, men of any age can develop sexual health disfunction. Is it heavy? Any malaise must be evaluated. There are more than 200 common medications can lead to erectile malfunction, including many blood pressure drugs, pain medicines, and some antidepressants. Note to diagnose a man's sexual problem, the doctor likely will begin with a thorough history of indication. So if you are experiencing sexual problems, it is important to see a qualified doctor instantly for a complete medical examination.

Read MoreZināmās aprindās jūs esat labi pazīstami kā dabiskās kosmētikas eksperti. Kā radās ideja piedāvāt tirgū svaigi maltus miltus?


Līdzīgi kā kosmētikas jomā – idejas pamatā bija pašu nepieciešamība. Jau vairāk nekā gadu ģimenē paši cepam maizi. Brīdī, kad līdzās BBFactory kosmētikas veikalam skatlogā parādījās uzraksts, ka telpas tiek izīrētas, sākām apsvērt, ka varētu ar tām ko iesākt. Kādu vakaru man nenāca miegs, un naktī radās ideja piedāvāt cilvēkiem viņu acu priekšā samalt pilngraudu miltus, ko tālāk izmantot dažādu veselīgu ēdienu gatavošanā.

 

Kas bija pirmie soļi idejas īstenošanā?

Vispirms sazinājos ar savu bijušo kolēģi Ingrīdu Grantiņu (Latvijas Lauku konsultācijas un izglītības centra Augkopības nodaļas vadītāju) un sarunājām tikšanos. Kad prezentējām savu redzējumu, viņa bija patīkami pārsteigta, un ar viņas atbalstu uzsākām sadarbības partneru meklēšanu. Svarīgākais, protams, bija telpa – tikāmies ar blakus esošā veikala telpu īpašniekiem, piedāvājām mūsu ideju, un arī viņiem tā patika. Patlaban jau veiksmīgi sadarbojamies ar Priekuļu un Stendes Valsts selekcijas institūtu zinātniekiem, zemniekiem un kooperatīvo sabiedrību, kas mums piegādā augstākā labuma graudus pilngraudu miltiem un dažādiem maizes, pankūku, pīrāgu maisījumiem.

 

Jūsu interneta vietnē www.graudaspeks.lv var atrast plašu recepšu klāstu. Kā tās esat apkopojuši un vai paši mājās eksperimentējāt, pirms receptes „laist tautās”?

Kā minēju, mēs paši cepam maizīti. Ieva bieži vien eksperimentē virtuvē un visas proporcijas cītīgi pieraksta, tāpēc, gatavojot pamatinformāciju un receptes mājas lapai, vajadzēja tikai izvēlēties labākās, ko līdz šim mājās esam gatavojuši. Katru dienu mūsu veikalā notiek arī degustācijas, kuru laikā iespējams nodegustēt svaigi ceptu maizīti. Esam izmēģinājuši arī jaunas receptes, piemēram, paprikas maizi, austrumniecisko maizi ar ķirbju sēklām, medu, kanēli, kurkumu un kardamonu. Ja degustācijā cilvēkiem maizīte garšo, iekļaujam to arī piedāvājumā plašākam klientu lokam.

 

Kur ņemat izejvielas? Vai sadarbojaties ar bioloģiskajām saimniecībām?

Visi izejvielu piegādātāji ir vietējie uzņēmēji (zemnieki, kooperatīvi, zinātniskie institūti un vairumtirgotāji). Neesam izvēlējušies bioloģiskās lauksaimniecības, jo sarunās ar speciālistiem noskaidrojām, ka Latvijā ir salīdzinoši labvēlīgi klimatiskie apstākļi dažādu kaitēkļu un slimību attīstībai graudos. Bioloģiski audzētajos graudos ir arī ļoti liels nezāļu piemaisījums, kas tiek samalts miltos un var ietekmēt cilvēka veselību. Šo apsvērumu dēļ pagaidām nepiedāvājam graudus no bioloģiskajām saimniecībām.

 

Cik graudu veidu tiek piedāvāts, un kā notiek malšanas process?

Pašlaik mūsu piedāvājumā ir četru veidu graudi – kvieši, auzas, mieži un rudzi. Oktobra sākumā būs pieejami arī zirņi, ko varēs iegādāties gan atsevišķi, gan samaltus miltos. Ar pirmajām salnām parādīsies arī griķi. Patlaban vēl meklējam rīsu piegādātājus.

Uzsākot darbu pie idejas, sākām meklēt dzirnavas un bijām ļoti priecīgi, ka ar 21. gadsimta metodēm cilvēku klātbūtnē varam samalt svaigus, siltus un smaržīgus pilngraudu miltus – tie tiek malti starp diviem dzirnakmeņiem, ko darbina elektromotors. Šajās dienās esam saņēmuši otru – jaudīgāku iekārtu, jo pēc pirmās darbības nedēļas sapratām, ka klientu interese aug un ar līdzšinējo iekārtu nespēsim apkalpot tik lielu pieprasījumu.

 

Kā jūsu otrs bizness – kosmētika – „sadzīvo” ar pārtiku?

Esam izvietojušies divos atsevišķos veikaliņos – Ieva darbojas BBFactory veikalā, bet es vadu Grauda Spēku.

 

Līdz šim esat aktīvi darbojušies interneta mārketinga vidē. Vai arī Grauda Spēka reklamēšanai izmantojat šos pašus kanālus? Kādi ir jūsu secinājumi?

Darbojoties tikai kosmētikas nozarē, sociālo tīklu atdevi vērtējām kā ļoti zemu, bet, uzsākot jaunās idejas virzību tirgū, tieši sociālais tīkls twitter.com ir sevi attaisnojis – tajā norit veiksmīga komunikācija ar auditoriju, un sekotāju skaits ar katru dienu pieaug.

Līdz šim BBFactory reklāmā, neskaitot atbalstu dažādiem pasākumiem, papildu līdzekļus esam ieguldījuši tikai divas reizes. Pirmā bija reklāmas izvietošana uz uzņēmuma automašīnas, otrā – reklāma radio. Pirmā sevi ir attaisnojusi, bet otrā bija jauka iespēja mūsu pastāvīgajiem klientiem iegūt balvas no BBFactory Ziemassvētku laikā. Kā parādīja mūsu klientu socioloģiskā aptauja, tad 81% par BBFactory tomēr uzzinājuši no draugiem vai paziņām.

Ja runā par Grauda Spēku, tad pēc pirmā darbības mēneša izvērtēsim to, kādi ir tie ceļi un kanāli, pa kuriem klienti pie mums nonāk – kas ir galvenā mērķauditorija un kā to vislabāk sasniegt. Pašlaik gan novērojam, ka tie ir visu vecumu cilvēki – garāmgājēji, apkārtējo māju iedzīvotāji, modernie tvītotāji un cilvēki, kuri nāk pēc draugu vai kolēģu ieteikuma. Turklāt jau pirmo darbības nedēļu laikā novērojām, ka cilvēki atgriežas pat trīs un četras reizes.

 

Ko Jūs uzskatāt par savu lielāko līdzšinējo veiksmi, izveidojot BBFood?

Lielākā veiksme ir tas, ka BBFactory un Grauda Spēks veikali atrodas viens otram blakus – tas ir ļoti ērti pašiem, jo līdztekus varam paveikt visus pamatdarbus, kā arī, raugoties no klientu skatpunkta, ieiet vispirms vienā veikalā un turpat blakus – otrā ir daudz ērtāk un praktiskāk.

 

Un lielākā problēma?

Pagaidām vienīgā problēma, ar ko saskārāmies veikala pirmajā darbības nedēļā, bija iegādātās iekārtas nepietiekamā jauda, augot pieprasījumam. Šo iekārtu sākotnēji iegādājāmies ar domu – ja nevienam mūsu ideja neliksies pieņemama, vismaz mums pašiem mājās būs dzirnavas miltu malšanai. Problēmu atrisinājām, iegādājoties tā paša ražotāja rūpnieciskam nolūkam paredzētās dzirnavas, kuru jauda būs divreiz lielāka.

 

No jūsu pieredzes – kā noķert īsto brīdi, kad sākt paplašināt biznesu vai radīt pavisam jaunu piedāvājumu līdzās jau esošajam?

Jaunas idejas virzīšana tirgū vienmēr būs riskanta, jo tas, ko esi iedomājies, ne vienmēr saskanēs ar klientu vēlmēm. Mums bizness izaudzis no pašu vajadzībām – gan kosmētika, gan pilngraudu miltu malšana. Paskatoties nedaudz plašāk, šie biznesi viens otru pat papildina – tev nav jēgas lietot, piemēram, pretcelulīta želeju, ja tajā pašā laikā ēd neveselīgi, un otrādi.

Mēs nekad neesam skatījušies citu uzņēmēju piemērus, pieredzi un mēģinājuši tos pielāgot Latvijas apstākļiem – visas idejas radām paši. Iespējams, tas arī ir mūsu veiksmes noslēpums – radošums.

Tomēr, radot ko jaunu, ir ļoti rūpīgi jāpārdomā visi „par” un „pret”. Pašlaik jūtamies ļoti stabili, jo Grauda Spēks nav mūsu vienīgais uzņēmums un tā mērķis nav sevi atpelnīt jau pirmajā dienā. Ja šī ideja būtu vienīgā un tas būtu „pēdējais salmiņš”, pie kā ķerties, noteikti mēs nedarbotos Rīgā, un varbūt arī šī būtu viena no idejām, kas uzlikta tikai uz papīra.

 

Jūsu ieteikums citiem jaunajiem uzņēmējiem?

Latvijā noteikti bez pilngraudu miltu ražošanas ir vēl daudz neatklātu nišu. Galvenais – nebaidīties tās atklāt un spēt pareizajā brīdī pieņemt pareizos lēmumus.

 
Visi Internetveikali un cenas